2024-05-22 14:18
21 травня Верховна Рада України проголосувала за новий Закон України про ОСЦПВ (Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів) - Проєкт Закону №8300.
Новий Закон кардинально змінить умови наймасовішого виду автомобільного страхування в Україні та буде наближений до європейських стандартів.
Планується, що вступить в дію новий Закон вже з 01.01.2025 року.
Основні нововведення:
✅ Збільшення мінімальних страхових сум;
✅ Ринкове (вільне) ціноутворення на договори страхування;
✅ Пряме врегулювання збитків (ПВЗ);
✅ Скасування франшизи;
✅ Змінені умови укладання договорів для громадян пільгових категорій;
✅ Нарахування виплат за без урахування зносу;
✅ Скасування ліміту виплати по Європротоколу;
✅ Пріоритет провадження виплати постраждалому у ДТП страховою компанією одразу на СТО;
✅ Скорочення строку на прийняття рішення щодо страхової виплати та її здійснення;
✅ Зміни в функціональній роботі МТСБУ, НБУ та страхових компаній.
Чого чекати водіям зі зміною Закону про ОСЦПВ?
Давайте детальніше розберемо, що та як зміниться після вступу в дію нового Закону про ОСЦПВ:
1. Збільшення лімітів страхового відшкодування (поетапний перехід до мінімальних страхових сум за Директивою 2009/103/ЄС)
БУЛО:
- 320 000 грн. - за шкоду заподіяну життю та здоров’ю;
- 160 000 грн. - за шкоду заподіяну майну.
СТАЛО: з 01.01.2025 р., а далі поетапне збільшення.
- 500 000 грн. - за шкоду заподіяну життю та здоров’ю;
- 250 000 грн. - за шкоду заподіяну майну.
2. Вільне ціноутворення договорів страхування
БУЛО: Регульовані ціни
- За внутрішніми договорами страхування (ОСЦПВ/Автоцивілка) - шляхом добутку значень встановлених Регулятором за поданням МТСБУ базового платежу та відповідних коригуючих коефіцієнтів;
- За договорами міжнародного страхування (Зелена карта) - згідно з Єдиними розмірами, що встановлені МТСБУ.
СТАЛО: Вільні ціни
- Розмір страхового платежу визначається Страховою компанією самостійно на підставі методики розрахунку страхового тарифу за відповідним продуктом, розробленої та затвердженої страховиком з дотриманням вимог законодавства у сфері страхування.
3. Скасування франшизи
БУЛО: Розмір франшизи
- При відшкодуванні шкоди, заподіяної майну потерпілих в розмірі до 2% від страхової суми.
СТАЛО: Франшиза відсутня
- Забороняється застосовувати франшизу за договорами страхування ОСЦПВ.
4. Зміна умов страхування для пільгових категорій громадян
БУЛО: Окремі категорії громадян були звільнені від страхування
- Окремі категорії громадян були звільнені від обов’язку оформлювати Поліс ОСЦПВ, а страхове відшкодування за них сплачувало МТСБУ. Деякі пільгові категорії мали можливість отримувати 50% знижки на страхування.
СТАЛО: Усі категорії 50% знижка
- Усі категорії пільговиків повинні оформлювати Поліс ОСЦПВ та мають право на укладання 1-го внутрішнього договору страхування за 50% від вартості.
5. Пряме врегулювання збитків (ПВЗ)
БУЛО: Лише 11 страхових компаній
- На договірних засадах, лише 11 страховиків проводили розрахунки по системі ПВЗ.
СТАЛО: Усі Страхові компанії
- Усі страховики-члени МТСБУ беруть участь у прямому врегулюванні. (постраждалий буде отримувати страхове відшкодування у своїй страховій компанії)
6. Нарахування виплат за без урахування зносу та інші зміни
БУЛО: Виплата з урахуванням зносу
- Нарахування страхової виплати відбувалося з урахуванням зносу деталей, що іноді не давало можливості покрити всі витрати на відновлення пошкодженого автомобіля потерпілого у ДТП.
СТАЛО:
- Розрахунок страхової виплати БЕЗ урахування зносу автомобіля;
- Пріоритет - проведення виплати одразу на СТО. Страховик буде зобов'язаний надати 3 варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. Але, якщо автомобіль на гарантії, то на вимогу потерпілого має бути визначений авторизований сервісний центр відповідного виробника ТЗ.
- У разі відмови потерпілого від здійснення оплати на СТО, то така виплата здійснюється на банківський рахунок потерпілого.
7. Скасування ліміту виплати по Європротоколу
БУЛО: Ліміт 80 000 грн.
- Страхова виплата у випадку ДТП, оформленого за допомоги Європротоколу, обмежувалась лімітом у 80 000 грн.
СТАЛО: Без ліміту
- Страхова виплата по Європротоколу в межах страхової суми за договором страхування, якщо НБУ не встановить максимальний розмір виплати.
8. Хто має право перевіряти наявність у водія чинного Поліса ОСЦПВ?
Національна поліція
БУЛО:
- Тільки при складанні протоколу про адмінправопорушення (порушення ПДР) та при оформлені матеріалів дорожньо-транспортної пригоди.
СТАЛО:
- Під час нагляду за дорожнім рухом(у т.ч. шляхом автофіксації) - до змін КпАП та Постанови КМУ є декларативною нормою;
- Під час оформлення документів щодо порушення Правил дорожнього руху;
- Під час оформлення матеріалів ДТП.
Державна прикордонна служба
БУЛО:
- Тільки під час перетинання транспортними засобами державного кордону України
СТАЛО:
- В місцях здійснення ними прикордонного контролю незалежно від належності та місця реєстрації транспортного засобу.
Також перевірку наявності Поліса ОСЦПВ/Автоцивілка буде здійснювати Укртрансбезпека під час здійснення державного нагляду та контролю.
Читайте також:
– ПрАТ “СК “САЛАМАНДРА” втратило право укладати Автоцивілку
– Розмитнення автомобіля в ДІЯ
– Нові серії номерних знаків для автомобілів в Україні
– Підвищення штрафу за непропуск автомобіля зі спецсигналом
– Внесено зміни до ПДР - зміни до дорожніх знаків
– Додатковий податок на авто у 2024 році - “Податок на розкіш”
Автор: OCA-GO.UA