2024-05-22 14:18


 

Рука водія на кермі

 

 

 

21 травня Верховна Рада України проголосувала за новий Закон України про ОСЦПВ (Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів) - Проєкт Закону №8300.

 

Новий Закон кардинально змінить умови наймасовішого виду автомобільного страхування в Україні та буде наближений до європейських стандартів. 

 

Планується, що вступить в дію новий Закон вже з 01.01.2025 року.

 

Основні нововведення:

✅ Збільшення мінімальних страхових сум;

✅ Ринкове (вільне) ціноутворення на договори страхування;

✅ Пряме врегулювання збитків (ПВЗ);

✅ Скасування франшизи;

✅ Змінені умови укладання договорів для громадян пільгових категорій;

✅ Нарахування виплат за без урахування зносу;

✅ Скасування ліміту виплати по Європротоколу;

✅ Пріоритет провадження виплати постраждалому у ДТП страховою компанією одразу на СТО;

✅ Скорочення строку на прийняття рішення щодо страхової виплати та її здійснення; 

✅ Зміни в функціональній роботі МТСБУ, НБУ та страхових компаній.

 

 

Чого чекати водіям зі зміною Закону про ОСЦПВ?

 

Давайте детальніше розберемо, що та як зміниться після вступу в дію нового Закону про ОСЦПВ:

 

1. Збільшення лімітів страхового відшкодування (поетапний перехід до мінімальних страхових сум за Директивою 2009/103/ЄС)

 

БУЛО: 

  • 320 000 грн. - за шкоду заподіяну життю та здоров’ю;
  • 160 000 грн. - за шкоду заподіяну майну.

СТАЛО: з 01.01.2025 р., а далі поетапне збільшення.

  • 500 000 грн. - за шкоду заподіяну життю та здоров’ю;
  • 250 000 грн. - за шкоду заподіяну майну.

 

2. Вільне ціноутворення договорів страхування

 

БУЛО: Регульовані ціни

  • За внутрішніми договорами страхування (ОСЦПВ/Автоцивілка) - шляхом добутку значень встановлених Регулятором за поданням МТСБУ базового платежу та відповідних коригуючих коефіцієнтів;
  • За договорами міжнародного страхування (Зелена карта) - згідно з Єдиними розмірами, що встановлені МТСБУ.

СТАЛО: Вільні ціни

  • Розмір страхового платежу визначається Страховою компанією самостійно на підставі методики розрахунку страхового тарифу за відповідним продуктом, розробленої та затвердженої страховиком з дотриманням вимог законодавства у сфері страхування.

 

3. Скасування франшизи

 

БУЛО: Розмір франшизи

  • При відшкодуванні шкоди, заподіяної майну потерпілих в розмірі до 2% від страхової суми.

СТАЛО: Франшиза відсутня

  • Забороняється застосовувати франшизу за договорами страхування ОСЦПВ.

 

4. Зміна умов страхування для пільгових категорій громадян

 

БУЛО: Окремі категорії громадян були звільнені від страхування

  • Окремі категорії громадян були звільнені від обов’язку оформлювати Поліс ОСЦПВ, а страхове відшкодування за них сплачувало МТСБУ. Деякі пільгові категорії мали можливість отримувати 50% знижки на страхування.

СТАЛО: Усі категорії 50% знижка

  • Усі категорії пільговиків повинні оформлювати Поліс ОСЦПВ та мають право на укладання 1-го внутрішнього договору страхування за 50% від вартості.

 

5. Пряме врегулювання збитків (ПВЗ)

 

БУЛО: Лише 11 страхових компаній

  • На договірних засадах, лише 11 страховиків проводили розрахунки по системі ПВЗ.

СТАЛО: Усі Страхові компанії

  • Усі страховики-члени МТСБУ беруть участь у прямому врегулюванні. (постраждалий буде отримувати страхове відшкодування у своїй страховій компанії)

 

6. Нарахування виплат за без урахування зносу та інші зміни

 

БУЛО: Виплата з урахуванням зносу

  • Нарахування страхової виплати відбувалося з урахуванням зносу деталей, що іноді не давало можливості покрити всі витрати на відновлення пошкодженого автомобіля потерпілого у ДТП.

СТАЛО: 

  • Розрахунок страхової виплати БЕЗ урахування зносу автомобіля;
  • Пріоритет - проведення виплати одразу на СТО. Страховик буде зобов'язаний надати 3 варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. Але, якщо автомобіль на гарантії, то на вимогу потерпілого має бути визначений авторизований сервісний центр відповідного виробника ТЗ.
  • У разі відмови потерпілого від здійснення оплати на СТО, то така виплата здійснюється на банківський рахунок потерпілого.

 

7. Скасування ліміту виплати по Європротоколу

 

БУЛО: Ліміт 80 000 грн.

  • Страхова виплата у випадку ДТП, оформленого за допомоги Європротоколу, обмежувалась лімітом у 80 000 грн.

СТАЛО: Без ліміту

  • Страхова виплата по Європротоколу в межах страхової суми за договором страхування, якщо НБУ не встановить максимальний розмір виплати.

 

8. Хто має право перевіряти наявність у водія чинного Поліса ОСЦПВ?

 

Національна поліція

БУЛО: 

  • Тільки при складанні протоколу про адмінправопорушення (порушення ПДР) та при оформлені матеріалів дорожньо-транспортної пригоди.

СТАЛО: 

  • Під час нагляду за дорожнім рухом(у т.ч. шляхом автофіксації) - до змін КпАП та Постанови КМУ є декларативною нормою;
  • Під час оформлення документів щодо порушення Правил дорожнього руху;
  • Під час оформлення матеріалів ДТП.

 

Державна прикордонна служба

БУЛО: 

  • Тільки під час перетинання транспортними засобами державного кордону України

СТАЛО: 

  • В місцях здійснення ними прикордонного контролю незалежно від належності та місця реєстрації транспортного засобу.

 

Також перевірку наявності Поліса ОСЦПВ/Автоцивілка буде здійснювати Укртрансбезпека під час здійснення державного нагляду та контролю.

 

Підписатись на Телеграм-канал OCA-GO.UA з логотипом Telegram

 

 

ВСІ СТАТТІ

 


 

 

логотип OCA-GO.UA  

    Автор: OCA-GO.UA

 

 

 

 

Перейти на сторінку оформлення Автоцивілки з економією 20%. Жовте авто на синьому фоні.

 

Перейти на сторінку оформлення Поліса Зелена карта, кешбек до 10%. Щаслива дівчина на зеленому фоні